Jak przygotować się do wyjazdu na stok?

Nim postawimy w obecnym roku po raz pierwszy ślizgacze na stoku trzeba się do tego należycie przyszykować. Mentalnie, sprzętowo lecz też fizycznie.
Wydolność fizyczna narciarza ma fundamentalny wpływ na poziom bezpieczeństwa.

stok narciarski we włoskich Alpach

Autor: gakusei 88
Źródło: http://www.flickr.com
Jednostka, jaka nie jest wystarczająco przygotowana do narciarskiego sezonu stwarza niebezpieczeństwo nie tylko dla własnego zdrowia, lecz również pośrednio dla drugich narciarzy, co wydaje się bezsprzeczne. Narciarz o niskiej wydolności rychlej ulega zmęczeniu, stąd takie bezpośrednie przełożenie tężyzny na pułap bezpieczeństwa.

Nie masz ochoty przerwać czytania interesującego tematu na jednym artykule? W takim razie namawiamy do następnych – kliknij odsyłacz (https://karpackiepokoje.pl/) i przejdź na analogiczną witrynę.

Wynika więc zapytanie, jak jednostki na co dzień malutko aktywne muszą przyszykować się do narciarskiego sezonu i co powinny czynić w trakcie jego trwania, by uprawianie narciarstwa było dla nich nie tylko miłe, lecz również w wyższym stopniu bezpieczne? Osoby, które z rozmaitych powodów wiodą sedenteryjny tryb życia, muszą bezwzględnie powiększyć poziom aktywności fizycznej już jesienią. Dla bardziej „leniwych” praktykantów sportów śnieżnych zaproponować możemy stosowanie się do znanej reguły: „3 x 30 x 130”, co znaczy, iż powinno się wykonywać wysiłki cielesne przynajmniej trzy razy na tydzień, po minimum trzydzieści minut, z intensywnością, która wywołuje podwyższenie częstości skurczów serca do mniej więcej 130 sk./min. Najlepiej zatem stosować wysiłki o tlenowym charakterze, a więc pracę o stałej intensywności.

Sprawdź większą ilość detali, a zobaczysz inne materiały, które na pewno też Cię zainteresują. Nie wahaj się więc i użyj linku!

Może to być np. trucht, jazda na rowerze, jazda na wrotkach, pływanie itd. Jeśli idzie o narty Włochy ciekawe wyjazdy na narty są kapitalnym wyborem.

Na około 7 dni przed planowanym wyjazdem możesz zrealizować serię intensywnych ćwiczeń cielesnych opartych na skurczach ekscentrycznych, a zatem takich, które cechują się podniesieniem napięcia a także długości mięśni kończyn dolnych. Osobom początkującym polecam narty z instruktorem – .