W jakim miejscu przydaje się technologia VoiP?

Od pewnego czasu znacznie większą popularnością, zwłaszcza w firmach, które wielokrotnie kontaktują się z klientami cieszą się aparaty telefoniczne wykorzystujące technologię VoIP. To skrót znaczący tyle co „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego rodzaju daje możliwość takiego przekształcenia sygnału ludzkiego głosu, aby można było go przesyłać przez internet.

Jak prosto możemy się domyślić centrale telefoniczne działające w takiej technologii są o wiele tańsze w eksploatacji niż zwykłe. Z tego powodu właśnie przedsiębiorcy decydują się na takie rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj:

telefon ip

Żeby móc używać takiej technologii musimy posiadać właściwy sprzęt. Tutaj są dwa wyjścia. Pierwsze to zamontowana w biurze bramka voip lub centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające przekształcenie sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na ten, który da się przesłać przez internet. Często tego typu bramki mają wbudowany system call center. To świetne rozwiązanie, jeżeli kontaktuje się z nami ogromna ilość klientów lub w firmie prowadzimy przykładowo sprzedaż telefoniczną, albo help desk. Trzeba zwrócić uwagę na tego rodzaju rozwiązanie. Zredukujemy dzięki temu koszty, nie będziemy uzależnieni od żadnego operatora.

Jeśli nie chcemy bramki można zwyczajnie kupić i zainstalować telefon ip. To po prostu typ aparatu telefonicznego, lecz w odróżnieniu od zwykłego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej.

zobacz:

naturalnie tego typu rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż standardowe łącza telefoniczne. nieustannie jest dopracowywana, zatem w ciągu paru lat sytuacja ta powinna ulec zmianie. Obecnie jednakże powinniśmy się liczyć z utrudnieniami. Oczywiście jeżeli niespodziewanie utracimy połączenie z internetem, będzie duża awaria – od razu przestaną funkcjonować również telefony, co może przysporzyć nam wiele strat. Nie zapominajmy o tym, decydując się na tę technologię.

Czy pragniesz poznać więcej na analizowane na tej witrynie zagadnienie? Jeżeli tak, kliknij ten odnośnik – nie rozczarujesz się. To zbliżona tematyka!

Dziś, kiedy jeszcze jest na etapie rozwoju, należy ponadto posiadać w biurze chociaż jedną zwykłą linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet jeżeli dojdzie do jakiejkolwiek awarii i z internetem będą kłopoty, to nie będziemy całkowicie oderwani od możliwości skontaktowania się z klientami.